Przejdź do głównej treści Przejdź do wyszukiwarki
Szkoła Podstawowa im. Błogosławionego Ks. Józefa Stanka w Łapszach Niżnych

Spotkanie z Rodzicami "wywiadówka"

Utworzono dnia 10.01.2025

Szanowni Rodzice!

Zgodnie z planem pracy szkoły, na dzień 14 stycznia zapowiedziana jest "wywiadówka", która w tym przypadku będzie miała formę konsultacji z nauczycielami, którzy będą dostępni od godziny 17:00 w budynku szkoły. W czasie konsultacji można w spokojny sposób uzyskać informacje i porady w sprawie wyników edukacyjnych i zachowania.

Nie przewidziano ogólnego spotkania dla Rodziców, więc zachęcam do zapoznania się z ważnymi wskazówkami zamieszczonymi poniżej.

Mariusz Wojtas-Dyrektor

 

Drogi Rodzicu! Przeczytaj i przemyśl poniższe sugestie, pomogą Ci one zrozumieć postępowanie dziecka.

Każdy rodzic powinien:

  • dostrzegać i chwalić wszystkie, choćby najmniejsze osiągnięcia dziecka,
  • dawać dziecku możliwość wykonania różnych zadań, pełnienia ról,
  • zapewnić dziecku pomoc w domu i w szkole,
  • współpracować z nauczycielami uczącymi dziecko,
  • włączyć się osobiście do systematycznej pracy z dzieckiem w domu,
  • wspomagać rozwój dziecka (z młodszym dzieckiem, np. rozmawiać, rysować, uczyć rymowanek i krótkich piosenek, wierszyków, budować z klocków, układać obrazki z puzzli, czytać razem książki; (ze starszym dzieckiem, np. rozmawiać na trudne tematy, zachęcać do rysowania, pisania i również razem z dzieckiem czytać książki),
  • rozwijać wrodzone talenty i zainteresowania swojego dziecka,
  • pomagać dziecku w osiąganiu celów,
  • wspierać dziecko w odnoszeniu sukcesu wykorzystując jego umiejętności, zdolności, a także pomagać mu prezentować je przed innymi członkami rodziny,
  • okazywać dziecku zainteresowanie i troskę,
  • informować dziecko o sprawach, które go dotyczą,
  • nie obciążać dziecka problemami i sprawami na które nie ma ono wpływu.

Rodzice nie powinni:

  • głośno komentować jego trudności, (narzekania ile sprawia problemów),
  • stwarzać sytuacji rywalizacji wśród rodzeństwa,
  • wyręczać dziecka,
  • podsuwać mu gotowych rozwiązań i podpowiedzi,
  • „etykietować” dziecka- nie powinno się mówić: „dyslektyk”, powinno się mówić: „uczeń z dysleksją” lub „uczeń dyslektyczny”,
  • traktować dziecka z dysleksją jak chorego, czy leniwego- nie wolno mówić o nim „zdolny leń”,
  • „mobilizować” dziecka do nauki karą lub groźbą, że otrzyma złe oceny albo krytyką czy kpiną,
  • straszyć szkołą, nauczycielem np. słowami: „Zobaczysz, nie zdasz, będziesz siedzieć w pierwszej klasie za karę, aż zaczniesz czytać.” „Wszyscy będą się z ciebie śmiać jak usłyszą twoje dukanie.” „Jak nie będziesz ćwiczyć czytania, to za karę pani nie zabierze cię na klasową wycieczkę.”,
  • deprecjonować starań i aktualnych umiejętności dziecka: „Piszesz jak kura pazurem, na pewno najgorzej w klasie”. Ciągle ci nie wychodzi, bo jesteś leniem.” „Ładnie napisałeś, ale mogłeś lepiej”,
  • porównywać osiągnięć, postępów dziecka z rodzeństwem i innymi dziećmi z klasy: „Wszyscy już czytają, tylko ty jeszcze nie umiesz.”, „Magda ładniej pisze niż ty.”, „Mogłabyś choć raz tak ładnie narysować jak twój brat.”

Każdy rodzic powinien pamiętać, że dziecko to największy skarb jaki posiada !!!

 

Kalendarium

Lista wydarzeń w miesiącu Styczeń 2025 5 wydarzeń w tym miesiącu

edupolis | Gdzie szukać pomocy, jeśli dziecko zostanie wykorzystane  seksualnie przez jednego z rodziców? Wyjaśnia to prawniczka z Fundacji Dajemy  Dzieciom Siłę

Logo Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa

Licznik odwiedzin:

W tym tygodniu: 636

W poprzednim tygodniu: 560

W tym miesiącu: 1504

W poprzednim miesiącu: 3152

Wszystkich: 246149

Imieniny